Górskie Forum Dyskusyjne - Górski Świat

Pełna wersja: Narty :-)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Hej!
Widzę na forum kilku narciarzySmile Mam więc prośbę. Mam zamiar kupić sprzęt na zimowe szaleństwo na stoku. Właściwie niewiele wiem na ten temat. Pomocy!! Jakie narty, buty, wiązania??? Na co trzeba zwrócić uwagę przy wyborze sprzętu? Jestem początkująca, wiem że długość nart ma jakiś związek ze wzrostem. Ale jaki nie wiem :-) Pomożecie??? Smile
Pozdrawiam.
wszystko, moja droga, zależy od tego co chcesz na stoku wyczyniać Smile
jeżeli jesteś początkująca i chcesz nauczyć się jeździć carwingowo to kup se niedrogie narty na początek (Dynastar, Blizzard) najlepiej używane. nigdy nie wiadomo, czy złapiesz bakcyla, więc po co wydawać fortunę? pamiętaj ,ze narty carvingowe to te z takim lekkim wycięciem na bokach. Na początek kup se dechy z niewielkim promieniem skrętu. rozpoznać takie możesz po szerokości czuba. jeżeli jest rzeczywiście jak łopata to je odpuść, jeśli natomiast jest smukły to będąw sam raz. długość dech winna być jakieś 10 cm. krótsza od twojej wysokości. Powinny sięgaćci kawałek ponad brodę. tańsze narty to te lżejsze. im cięższe narty tym lepiej się trzymają podłoża i trudniej się wyglebać, ale to też trzeba umieć opanować. ale im cieższe tym trudniej na nich zaczynac. jak kto lubi sięw śniegu tażac to polecam lżejsze Smile ja uwielbiam Big Grin

wiązania: wiązania (okucia) najlepiej kupić od razu z platformą (takie zgrubienie pod okucie). Wówczas są one wyżej i łątwiej sięnauczyć skręcać, a jak już opanujesz podstawy to mozesz fajnie się bawić Smile