Współpracujemy ze sklepem górskim Alpenski.pl
Zniżki dla Forumowiczów GŚ

Odpowiedz  Napisz temat 
Krościenko-Sokolica-Trzy Korony-Krościenko
Autor Wiadomość
boniek

*

Grupa: Zarejestrowani
Status: Offline
Krościenko-Sokolica-Trzy Korony-Krościenko

Witajcie,
Wybieram sie w Pieniny trasą opisana w temacie. Jestem początkujący w tych sprawach ale mam ogromny zapał, z tego wynika kilka pytań:
1) jak długo może mi zająć przejście tej trasy? / Jestem zdrowym 20-latkiem
2) w co powinienem się zaopatrzyć przed wyjściem?

14-07-2006 09:09 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
Pedro
Administrator

Grupa: Administratorzy
RE: Krościenko-Sokolica-Trzy Korony-Krościenko

Witaj!

boniek napisał(a):
1) jak długo może mi zająć przejście tej trasy? / Jestem zdrowym 20-latkiem

Według mapy przejście tej trasy zajmuje około 5 godzin. Z reguły jest tak, że przy dobrych warunkach turystycznych trasę da się pokonać szybciej niż jest podane na mapie, ale z kolei trzeba pamiętać (i doliczyć) o czasie spędzonym na szczytach. W Twoim przypadku musisz wziąć pod uwagę, że wejście na taras widokowy na Trzech Koronach jest oblegane i czasem trzeba czekać w kolejce 1-2 h zanim się wejdzie na niego. Mimo to jest z pewnością godny polecenia. Na Sokolicy nie ma już takiego problemu, ponieważ na szczycie jest dużo więcej miejsca i ruch odbywa się w miarę płynnie.
Przy okazji podam czas który mi zajęło przejście odcinka od przeprawy łodzią flisacką na Dunajcu na niebieskim szlaku, przez Sokolicę, Czerteż, Górę Zamkową, Trzy Korony do Krościenka. Tę trase przeszedlem łącznie ze wszystkimi postojami właśnie w około 5 h, więc możesz sobie porównać na mapie - choć tutaj dużą rolę odgrywa właśnie wielkość kolejki na Trzy Korony - ja nie miałem bardzo dużej.

boniek napisał(a):
2) w co powinienem się zaopatrzyć przed wyjściem?