Odpowiedz  Napisz temat 
Strony (3): « Pierwsza [1] 2 3 Następna > Ostatnia »
Kask
Autor Wiadomość
Mordimer
Madderdin
*****


Postów: 583
Grupa: Zarejestrowani
Dołączył: Sep 2008
Status: Offline
Post: #1
Kask

Do czestych wypadków w górach zalicza sie uderzenie w glowe.

Nawet na latwym technicznie szlaku moze sie zdarzyc, ze ktos sie poslizgnie i huknie w leb.

Zastanawiam sie zatem nad zakupem kasku.
Z biegiem czasu bede podnosil sobie poprzeczke w gorolazeniu wiec
doradzcie mi czy to dobry wogole dobry pomysl lazic po taterkach w berecie i jaki ewentualnie moglbym zakupic - w miare przystepnej cenie.


Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2008 05:09 PM przez Mordimer.

02-11-2008 05:08 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
dr.Etker

*****


Postów: 8,837
Grupa: Zarejestrowani
Dołączył: Nov 2006
Status: Offline
Post: #2
RE: Kask

Mordimer napisał(a):
Do czestych wypadków w górach zalicza sie uderzenie w glowe.

Nawet na latwym technicznie szlaku moze sie zdarzyc, ze ktos sie poslizgnie i huknie w leb.

Zastanawiam sie zatem nad zakupem kasku.
Z biegiem czasu bede podnosil sobie poprzeczke w gorolazeniu wiec
doradzcie mi czy to dobry wogole dobry pomysl lazic po taterkach w berecie i jaki ewentualnie moglbym zakupic - w miare przystepnej cenie.

Dobry pomysl na pewno-zwlaszcza jak kto chodzi po trasach z kruszyzna-gdzie poprzedzajacy moze spuscic Ci na glowe-kamolka blink
Kaski renomowanych firm -np Petzl to wydatek ponad 150 PLN, pewnym substytutem moze byc kask do deskorolek- c.a 50 PLN
(podobno wytrzymuja zderzenie z kraweznikiem drogowym w00t )



Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2008 05:59 PM przez dr.Etker.

02-11-2008 05:58 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
Mordimer
Madderdin
*****


Postów: 583
Grupa: Zarejestrowani
Dołączył: Sep 2008
Status: Offline
Post: #3
RE: Kask

dr.Etker napisał(a):
pewnym substytutem moze byc kask do deskorolek- c.a 50 PLN
(podobno wytrzymuja zderzenie z kraweznikiem drogowym w00t )



ahahaha to ja moze swój górniczy zabiore. Darmocha a wytrzymaly jak diabli


chyba sobie kupie na przyszly rok. na allegro do 2 stoówek sa fajne


02-11-2008 06:48 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
Stasiu

*****


Postów: 15,879
Grupa: Zarejestrowani
Dołączył: Mar 2008
Status: Offline
Post: #4
RE: Kask

Kask jest potrzeba glownie we skalistych kopczykach. Kamyki lataja czesto okolo glowy. Trzeba kupic jednak z atestem UIAA a CE. Teraz w modzie sa lekkie 245 g. Odradzam kaski dla rowerzystow i podobne.



Góry się nie zdobywa, góry nas wpuszczają.
02-11-2008 07:31 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
mar.an

*****


Postów: 1,093
Grupa: Zarejestrowani
Dołączył: Oct 2008
Status: Offline
Post: #5
RE: Kask

Ze swojej strony moge polecic Kask Mammut Skywalker. Lekki i o lekko kosmicznym wygladzieWink Cena ok.200zl. Ale czasem mozna go na jakiejs wyprzedazy "upolowac" taniej.



http://www.youtube.com/watch?v=syTcL8OIP7A

Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2008 07:41 PM przez mar.an.

02-11-2008 07:41 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
Mordimer
Madderdin
*****


Postów: 583
Grupa: Zarejestrowani
Dołączył: Sep 2008
Status: Offline
Post: #6
Big Grin  RE: Kask

mar.an napisał(a):
Ze swojej strony moge polecic Kask Mammut Skywalker.


Nawet fajny

Ja znam ze Skywalkerów tylko ten Anakina



Super wytrzymaly ale rzuca sie w oczy
giggle


02-11-2008 08:56 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
Pepin

*


Postów: 6
Grupa: Zarejestrowani
Dołączył: Jun 2008
Status: Offline
Post: #7
RE: Kask

Mordimer napisał(a):
to ja moze swój górniczy zabiore. Darmocha a wytrzymaly jak diabli

Daszek koniecznie odetnij. Serio.


03-11-2008 08:18 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
paaulo
snow addict
*****


Postów: 1,625
Grupa: Zarejestrowani
Dołączył: Mar 2007
Status: Offline
Post: #8
RE: Kask

Ja u?ywam Petzl Elios. Kupi? mo?na za ~150z?. Nie tak ?adny jak mr Vader, ale daje rad?.


03-11-2008 08:13 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
Pablo
pablo
*****


Postów: 9,927
Grupa: Zarejestrowani
Dołączył: Dec 2006
Status: Offline
Post: #9
RE: Kask

http://www.bdel.com/gear/half_dome.php -na razie tylko walnąłem nim kilka razy w kamienny sufit i za mały był rozbieg by się z nim coś stało Wink



Zaprzyjaźnij się z człowiekiem, który chodzi po górach
07-11-2008 06:37 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
Edyta85

*****


Postów: 2,595
Grupa: Zarejestrowani
Dołączył: Aug 2008
Status: Offline
Post: #10
RE: Kask

zastanawiam się czy lepiej dołożyć jakąś 100 i kupić droższy kask http://www.skalnik.pl/?p=produkt&id=1519 czy może być taki zwykły np http://www.skalnik.pl/?p=produkt&id=1408



"Jeżeli kobieta chce się realizować, wszystko jedno w jakiej dziedzinie, wcześniej czy później stanie przed wyborem między swoimi dążeniami a związkiem uczuciowym. Bo jeśli nawet partnerzy patrzą w tą samą stronę najczęściej widzą coś innego." E. Matuszewska
08-04-2009 05:59 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
Stasiu

*****


Postów: 15,879
Grupa: Zarejestrowani
Dołączył: Mar 2008
Status: Offline
Post: #11
RE: Kask

Patrzyłem na oba. Najważniejszy argument to znak jakości udzielany przez UIAA. Oba je mają. Dalszy ważny argument - waga. Jest podobna. Dalsze czynniki - to tak samo jak porównywać inne ciuchy - tańszy jest normalny, droższy jest wygodny, ładny, modny i będzie się dobrze prezentować na główce ślicznej Alpinistki. Jednak są kobitki, które są ładne i z byle kokosem na głowie. giggle



Góry się nie zdobywa, góry nas wpuszczają.
08-04-2009 06:34 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
mar.an

*****


Postów: 1,093
Grupa: Zarejestrowani
Dołączył: Oct 2008
Status: Offline
Post: #12
RE: Kask

Edytka, spójrz no tylkoSmile : http://www.e-pamir.pl/0,1394,mammut-kask...alker.html
Mammuty są teraz przecenione, a kask jest naprawdę wygodny.
Sama mam takie cuś. I mogę Ci polecićSmile



http://www.youtube.com/watch?v=syTcL8OIP7A

Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-04-2009 06:11 AM przez mar.an.

09-04-2009 06:10 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
Edyta85

*****


Postów: 2,595
Grupa: Zarejestrowani
Dołączył: Aug 2008
Status: Offline
Post: #13
RE: Kask

orzeszek piękna nazwa, podoba mi sie giggle



"Jeżeli kobieta chce się realizować, wszystko jedno w jakiej dziedzinie, wcześniej czy później stanie przed wyborem między swoimi dążeniami a związkiem uczuciowym. Bo jeśli nawet partnerzy patrzą w tą samą stronę najczęściej widzą coś innego." E. Matuszewska
09-04-2009 03:29 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
tomtur

*****


Postów: 6,834
Grupa: Zarejestrowani
Dołączył: Oct 2006
Status: Offline
Post: #14
RE: Kask

No tak jam mam petzla Vertex Vent moge tylko o nim powiedziec ze fajnie sie prezentuje na półce w szafie ,ale wierze że nadarzy sie okazja go przetestować .



"Bo właśnie tam wiem po co żyję."
09-04-2009 08:01 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
Stasiu

*****


Postów: 15,879
Grupa: Zarejestrowani
Dołączył: Mar 2008
Status: Offline
Post: #15
RE: Kask

Tomaszu, będzie okazja. W Dolomitkach już kamyki czekają na Twój kask. A jak się prezentuje na Twojej główce giggle



Góry się nie zdobywa, góry nas wpuszczają.
09-04-2009 08:11 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
Odpowiedz  Napisz temat 



Pokaż wersję do druku
Wyślij ten temat znajomemu
Subskrybuj ten temat | Dodaj ten temat do ulubionych

Skocz do: