Górskie Forum Dyskusyjne - Górski Świat

Pełna wersja: raki
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Prosze o pomoc w sprawie wyboru raków.
Pod koniec marca wybieram sie w tatry zachodnie, wiec mysle ze beda panowały jeszcze warunki zimowe.Nie mam jeszcze raków, oglądałem różne modele na allegro i nie wiem jakie wybrać. Są tzw. turystyczne zakładane w środek buta i sa to tylko dwa szpice, nic wiecej.
Inne sa zakladane tylko na piete.
Wiekszość jednak to raki pełne, na powierzchni calej podeszwy.
I tak sie własne zastanawiam czy beda mi potrzebne raki pełne, nie planuje wypraw na lodowiecSmile
Czy takie pelne raki nie beda sprawialy problmow przy malej pokrywie snieznej wisosna?
Tak sobie myslalem ze wystarcza mi takie na piety..a moze nie? Sa tu ludzie z doswiadczeniem, wiec mam nadzieje ze mi pomozecieSmile
Amos, faktycznie wybór jest duży. Ale mogę Ci powiedzieć tyle- kupuj raki pełne i nawet się nad innymi nie zastanawiaj! To nieszkodzi, że nie wybierasz się na lodowiec, ale jesteś młody chłopak i w przyszłości napewno wybierzesz się w wyższe rejony Tatr, wtedy porządne raki będą Ci potrzebne! Takie pół-raki, według mnie, to pieniądze wyrzucone w błoto! Pomyśl nad tym, decyzja należy do Ciebie, bo wiadomo, że to wydatek. Czasami lepiej kupić coś droższego, ale porządniejszego. Smile To chyba tyle Smile
Dodam jeszcze, że w pełnych rakach spokojnie nauczysz się chodzić nawet po małej pokrywie śnieżnej. Szukaj na tym Allegro czegoś odpowiedniego i jakby co- pytaj!
wiem ze dobrze jest kupic sprzet raz a porzadny...ale..no wlasnie,nie mam juz w tym miesiacy ok300-400 zlotych na raki:/ jak jz gdzies pisalem zamowilem teraz dwa obiektywy do mojego kochanego aparatu wiec ledwie mi wystarczy na wyjazdSmile a co myslicie o rakach w zakersie 100-200zl....to juz taki półśrodek-ale moze wystarczy?
Amos, to Twoja decyzja. W Zachodnie wystarczy, ale ja bym się na to nie pisała, możesz tego żałować. Szczytem marzeń jest mieć raki paskowe- pełne, a także skorupy i raki automatyczne. Jeżeli chcesz uprawiać turystykę zimową w Tatrach, teraz lub w przyszłośći, takie niepełne raki wyrzucisz przez okno Smile. Może ktoś na ten jeden wyjazd pożyczy Ci raki i nie warto kupować czegoś hip hop, a potem z tego nie korzystać. Poczekaj, odłóż pieniądze, za niedługo będą wyprzedaże posezonowe i wtedy kupisz super raczki . Smile Życzliwa Tatromaniaczka Big Grin
heh, z pozyczania to nic nie bedzie:/ nie ma od kogo,chyba ze z jakiejs wypozyczalni.
Co do kupna sprzetu to troche jeszcze tego zostalo do uzupełnienia-spodnie z gore,raki,czekan..
Wiem, wiem... pomalutku wszystkiego się dorobisz Smile. A, że zdaję sobie sprawę jak to wszystko ciężko przychodzi- dobrze radzę- posłuchaj starszej koleżanki Big Grin
tez ogldalam raki dla siebie i nawet mam juz upatrzone i wole wydac raz a porzadnie,fakt,ze kupie je dopiero za jakis czas,bo musze uskladac ale wazne ze jedne a na dlugo i napewno w komforcie mi sie to zwroci.
Amos,juz Ci mowiłam ze co do rakow to napewno bedzie mozliwosc wypozyczenia takiego sprzetu,wiec czasem warto poczekac i doskładac na konkretne ząbki-co ja Ci tu bede mowic,sam wiesz jak jest,wkoncu tez tak robisz.
całkowicie popieram opinie Pauliny.
eh,co do reszty wyposażenia,to marza mi sie takie spodnie gore na mnie,tylko kto mi takie uszyje...
Jeśli pytasz o zdanie to ja Amos podobnie jak Paulina zdecydowanie odradzam kupno raczków dwuzębnych. Kup od razu raki pełne, i też nie patrz na jak najniższą cenę. Wiem że prosto mówić, a gorzej płacić jak się nie ma w portfelu ale raki to ten rodzaj sprzętu od którego zależy nasze zdrowie i życie. Wg mnie przy takim sprzęcie nie można oszczędzać. Pozdrawiam.

Pedro napisał(a):
Wiem że prosto mówić, a gorzej płacić jak się nie ma w portfelu

heheh,zaplace karta Wink
a tak serio to wiem ze macie racje.
na takie snieshkowe nogi to ciezko o spodnieSmile

[/quote]
na takie snieshkowe nogi to ciezko o spodnieSmile
[/quote]

dla tych co nie wiedza o co chodzi, mam problem z kupieniem spodni,bo wszystkie sa za krotkie,a jak dlugosc jest dobra,to w pasie 4 numery za duze Toungue i po spodniach Smile trzeba kombinowac.


Pablo,swieta racja,nie ma co zycia ryzykowac,bo za 200 zl sie go nie zwroci.

Snieshka napisał(a):
Pablo,swieta racja,nie ma co zycia ryzykowac,bo za 200 zl sie go nie zwroci.

Pablo jest w Karkonoszach Wink

Amos napisał(a):
na takie snieshkowe nogi to ciezko o spodnieSmile


dla tych co nie wiedza o co chodzi, mam problem z kupieniem spodni,bo wszystkie sa za krotkie,a jak dlugosc jest dobra,to w pasie 4 numery za duze Toungue i po spodniach Smile trzeba kombinowac.

Pedro, przepraszam Toungue zapędziłam sie
o wybaczenie uniżenie prosze Smile
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Przekierowanie